Zrób przegląd swojego samochodu

Prawo w naszym państwie mówi, że aby jeździć legalnie po nawierzchniach bitumicznych, trzeba mieć ważny przegląd techniczny swojego samochodu. Jeżeli ktoś będzie jeździł samochodem bez ważnego przeglądu technicznego, to zostanie mu zabrany dowód rejestracyjny pojazdu oraz zostanie on ukarany mandatem pieniężnym. Jednak tutaj trzeba postawić pytanie, czy warto jeździć bez przeglądu?

Stacja kontroli pojazdówObecnie kontrole na naszych drogach zwiększają się z roku na rok, jeżdżenie bez przeglądu jest o tyle niebezpieczne, ponieważ może coś być w naszym samochodzie uszkodzone. Stacja kontroli pojazdów oferuje usługi w zakresie przeglądu technicznego pojazdu.

Jak możemy przeczytać na stronie http://www.rscar.pl/stacja-kontroli-pojazdow, stacja kontroli pojazdów mogła oferować swoje usługi, powinna posiadać minimalne wyposażenie technologiczne stanowiska kontrolnego obejmujące instalacje: elektryczną (wraz z bezpiecznym napięciem); sprężonego powietrza o ciśnieniu roboczym co najmniej 0,6 Mpa; kanalizacyjną z odprowadzeniem ścieków do studzienki bezodpływowej lub do instalacji technologicznej; wentylacyjną (typu grawitacyjnego oraz mechanicznego nawiewno-wywiewnego) wraz z alarmowym czujnikiem nadmiernego stężenia tlenku węgla, automatycznie uruchamiającym tryb awaryjny wentylacji; wyciągową do spalin, z indywidualnymi końcówkami na rury wydechowe badanych pojazdów; instalację grzewczą; alarmową z czujnikami nadmiernego stężenia gazu płynnego i ziemnego podczas badań pojazdów zasilanych gazem.

Ponadto stacja kontroli pojazdów musi być wyposażona w urządzenia do podnoszenia całego pojazdu oraz jego osi. Musi posiadać jedno z urządzeń do kontroli działania hamulców. Powinien znajdować się przyrząd do pomiaru i regulacji ciśnienia powietrza w ogumieniu pojazdu, przyrząd do pomiaru ustawienia i światłości świateł pojazdu. Stacja nie może być dopuszczona do przeglądów technicznych, kiedy nie znajduje się w niej miernik poziomu dźwięku; dymomierz; przyrząd do kontroli złącza elektrycznego pojazd-przyczepa; przyrząd do wymuszania kontrolowanego nacisku na mechanizm sterowania hamulcem najazdowym przyczepy; urządzenie do wymuszania szarpnięć kołami jezdnymi pojazdu; wieloskładnikowy analizator spalin silników o zapłonie iskrowym; przyrząd do pomiaru geometrii stawienia kół i osi pojazdu; urządzenie do kontroli skuteczności tłumienia drgań zawieszenia pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej do trzech i pół tony; czytnik informacji diagnostycznych do układu OBD II/EOBD; przyrząd do pomiaru w szybach pojazdu współczynnika przepuszczalności światła oraz elektroniczny detektor gazów do kontroli nieszczelności instalacji gazowej. Czytnik informacji diagnostycznej układów OBDII/EBD powinien być wyposażony w złącze do diagnostycznej sieci pokładowej, zgodnie z normą ISO/DIS 15031-3 (SAE J1962), powinien zapewniać drukowanie protokołów pomiarowych, powinien mieć oprogramowanie zaprojektowane i zaimplementowane zgodnie z normą ISO/DIS 15031-4 (SAE J1978) oraz powinien wyświetlać zapamiętany kody usterek DTC i ich opisy w języku polskim, wszystko to zgodnie z normą ISO/DIS 150316 (SAE J2012).

VN:F [1.9.22_1171]
Oceny:
Ocena: 10.0/10 (1 głos)
VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0 (z 0 głosów)