Reklama i marketing

Wiele mówi się w czasach obecnych o marketingu i reklamie. Skuteczna reklama pozwala nam na pozyskanie większej ilości klientów i odbiorców. Jak sprawić, żeby reklama była skuteczna? Internet daje nam wielkie pole do popisu w tym aspekcie, gdyż w internecie możemy znaleźć niemal wszystko. Wszystko zależy także od tego, co chcemy wyszukać.

Skuteczna reklama to taka, która przykuwa naszą uwagę. Sprawia ona, że przechodząc obok wielkiego billboardu przystaniemy na moment. Szeroka gama możliwości dotarcia do potencjalnego klienta pomaga nam w rozprzestrzenieniu reklamy. Możemy zamówić taką reklamę w telewizji, gdyż wiadomym aspektem jest, że ludzie bardzo często oglądają filmy, a co za tym idzie, także spoglądają na reklamy w przerwach filmu.

marketingReklamy są widoczne wszędzie. W gazetach, na billboardach czy nawet na słupach ogłoszeniowych. Internet także daje nam szerokie pole popisu. Możemy zamieścić reklamy na blogach, w wyszukiwarkach, na portalach społecznościowych. Więc czym się różni reklama od marketingu? Jest jedna zasadnicza różnica. Reklamy to wszystko to, co widzimy w telewizji, słyszymy w radiu, czytamy w gazetach lub dostaniemy je na mieście w formie ulotek. Marketing także odnosi się do reklamy, jednak odbiór jej jest nieco inny. Marketing zatem to sposób komunikacji, ale wysyłany drogą elektroniczną, np. w postaci emaili, faksów, ale i dodawanie odpowiedzi na forum. Chodzi tutaj głównie o stworzenie dialogu pośredniego, ale i bezpośredniego.

Skuteczna reklama to taka, z którą my jako odbiorcy, utożsamiamy się. Reklama skierowana do wszystkich, generalnie nie trafia do nikogo lub jeśli już, to do bardzo wąskiej grupy ludzi, którym akurat jest potrzebny reklamowany produkt, taki jak np. abonament lub nowy telefon. Głównym i znaczącym błędem jest np. brak haseł motywujących do działania. Niewiele reklam to posiada. A jest to wezwanie do działania, które ma zachęcić ludzi do nowo otwartego sklepu lub skorzystania z promocji. Możemy także wykorzystać marketing w aspekcie internetowym. W dobie Facebooka i Instagrama ludzie mają wielu internetowych znajomych oraz osób obserwujących. Im więcej mamy znajomych tym większe prawdopodobieństwo, że ktoś skorzysta z naszej oferty.

Najlepszym sposobem jest wykorzystanie i reklamy, i marketingu. Marketing obecnie trafia do szerokiej grupy ludzi, gdyż każdy korzysta z internetu i e-maila. Reklamy natomiast są przez nas zapamiętywane, np. jeśli leci w niej jakaś ulubiona piosenka lub jakiś wierszyk. To co nam się podoba, lepiej do nas przemawia.

Artykuł dostarczyła firma Funktional – agencja reklamowa z Krakowa.

VN:F [1.9.22_1171]
Oceny:
Ocena: 0.0/10 (0 głosów)
VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0 (z 0 głosów)