Networking jako klucz do sukcesu.

Każdy producent lub usługodawca ma jasno określony cel – osiągnąć jak najwyższy dochód. W ich przypadku czynnikiem, który określa dochód jest sprzedaż. Nie dziwi więc, że znakomita większość przedsiębiorców zadaje sobie jedno pytanie: Jak podnieść sprzedaż i zwiększyć tym samym dochód? Oczywiście istnieje wiele metod na aktywne pozyskiwanie klientów. Dziś zwrócimy uwagę na metodę, która staje się ostatnio ,,modna” wśród przedsiębiorców. Ową metodą jest networking biznesowy.

Sam networking możemy zdefiniować jako swoistą sieć powiązań pomiędzy ludźmi, której celem jest wymiana informacji oraz rozmaitych zasobów. Dziś jednak skupmy się na jego odmianie – networkingu biznesowym. Biznesowa odmiana networkingu jest określana jako nawiązywanie kontaktów z jak najszerszymi kręgami przedsiębiorców z różnych branż, a także dbałość o relacje z owymi ludźmi.

Oczywistym jest fakt, iż taki sposób nawiązywania kontaktów, niesie ze sobą wiele zalet. Przede wszystkim wchodząc w świat networkingu biznesowego, możemy nawiązać kontakty z innymi firmami, co w przyszłości może przynieść wiele pozytywnych skutków. Wszak łatwiej poprosić o pomoc firmę, z którą kontakty nawiązało się już wcześniej, czyż nie?
Warto zauważyć, iż networking pozwala dotrzeć do potencjalnych partnerów biznesowych o wiele szybciej niż dotychczasowe metody. Dlaczego? Jaką jedną z przyczyn można podać fakt, że networking pozwala nawiązać bardziej ,,personalną” relację. Co bowiem jest bardziej przekonujące: ulotka, czy bezpośrednia rozmowa z zainteresowanym? Odpowiedź jest oczywista.
Kolejną ważną zaletą jest możliwość wykorzystania networkingu przez nowo powstałe firmy. Takie firmy rzadko dysponują odpowiednim kapitałem, aby wykupić reklamę z odpowiednią siłą przebicia. Jak więc inaczej mogą nawiązać kontakty z potencjalnymi partnerami i kontrahentami? Wystarczy dostęp do internetu i znajomość pojęcia “networking”.

O korzyściach wynikających z networkingu można pisać w nieskończoność. Pamiętajmy jednak, że w netwotkingu ważne jest nie tylko nawiązywanie nowych kontaktów, lecz także dbanie o te już nawiązane. Nie ma bowiem nic bardziej przykrego niż utrata dotychczasowych partnerów. Lecz nie ma się co dziwić, z kontaktami handlowymi jest jak z kwiatami – należy o nie regularnie dbać, nawet jeżeli będzie się to odbywać kosztem potencjalnych nowych relacji. Pamiętajmy, iż nawiązana relacja w miarę upływu czasu staje się coraz trwalsza, to zaś procentuje w przyszłości.

Jak widać rosnąca popularność networkingu nie powinna nikogo dziwić. Networking niesie ze sobą dużo zalet i jeszcze więcej możliwości. Naturalnie, networking wymaga od nas pewnych cech, które musimy posiadać. Nasze działania muszą być nie tylko przemyślane, ale również powinny być długofalowe oraz systematyczne. Jeśli już opracujemy plan działania, wystarczy tylko zabrać się do pracy. Networking może być kluczem, który otworzy nam drzwi do sukcesu w biznesie. Weźmy więc ten klucz do ręki i korzystajmy z możliwości, które nam oferuje.

Źródło: http://www.bnipolska.pl/spotkania/

VN:F [1.9.22_1171]
Oceny:
Ocena: 0.0/10 (0 głosów)
VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0 (z 0 głosów)