Internet wymusza specjalizację w branży marketingowej. Koniec ery…

Jeszcze do niedawna wszystkie działania marketingowe w firmie można było zlecić jednej osobie. Specjalista marketingowiec był wstanie stworzyć skuteczną kampanię SEM w sieci, skoordynować akcje promocyjną w mediach tradycyjnych oraz poprowadzić profil na portalu społecznościowym. Obecnie wszystkie te działania wymagają specyficznych umiejętności wymuszonych przez zmieniające się media. W internecie kończy się era specjalistów od wszystkiego.

marketing

Sieć wymusza zmiany

Dotychczas kampaniami marketingowymi w sieci zajmowali się PR-owcy, Marketingowcy i Copywriterzy. Jednak tak jak dziennikarstwo klasyczne różni się od dziennikarstwa internetowego, tak samo PR różni się o SEO PR, a copywriting tradycyjny od copywritingu internetowego – twierdzi CEO Bluerank, Maciej Gałecki. Według opinii Macieja Gałeckiego specyfika rynku internetowego wymaga umiejętność pracy z tekstem uwzględniając nie tylko słowa kluczowe, ale też mnóstwo zakazów i nakazów narzucanych przez wyszukiwarki odnośnie redagowania reklamy (“Co dalej z copywritingiem SEO na polskim rynku?“). Natomiast nawet najlepszy copywriter pracujący w reklamie tradycyjnej, pomimo tego, że też pracuje na słowie, to medium pod którego tworzy ma inny charakter – dodaje.

Internauta ma inne wymagania

Podobne zdanie mają autorzy książki „Copywriting Jak sprzedawać słowem” Dorota Jędrzejewska i Rafał Niemczyk. Według ich opinii nowoczesna reklama, zwłaszcza internetowa, działa nieco w inny sposób niż tradycyjna. Internauta ma zazwyczaj sprecyzowane oczekiwania kiedy wpisuje hasła w wyszukiwarkę w celu znalezienia konkretnego produktu. Siłą rzeczy przekaz reklamowy w takiej reklamie już na starcie powinien być ukierunkowany na zainteresowania oraz potrzeby klienta.

Okazuje się, że rozpiętość wiedzy jaka jest potrzebna do stworzenia skutecznej kampanii w internecie przekracza możliwości jednego człowieka. Poszczególnie działania jak prowadzenie profilu na portalu społecznościowym czy płatnej kampanii reklamowej w sieci wymagają więcej czasu niż dotychczas. Tak jak niedawno w informatyce, tak i teraz w marketingu została wymuszona potrzeba specjalizacji.

VN:F [1.9.22_1171]
Oceny:
Ocena: 10.0/10 (1 głos)
VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: +1 (z 1 głos)