Impreza firmowa narzędziem PRu firmy

Na wizerunek firmy składa się szereg elementów. Na część z nich firma nie ma bezpośredniego wpływu, inne firma może kształtować poprzez narzędzia marketingowe. Ważną częścią wizerunku jest PR wewnętrzny, czyli kształtowanie wizerunku organizacji, firmy, wśród jej pracowników.
Dlaczego ważne jest, aby pracownicy komunikowali wartości i wizerunek firmy, aby utożsamiali się z nią? Głównym celem jest oczywiście motywacja pracowników, a przez to – ich lepsze wyniki w pracy. Z drugiej strony zaś możemy być pewni, że w naszej firmie będą pracować najlepsi, lojalni pracownicy, którzy w rozmowach ze znajomymi, bliskimi, staną się również ambasadorami firmy.

Wiele firm odnoszących sukcesy na świecie organizuje imprezy firmowe jako narzędzie promocji – na zewnątrz lub do wewnątrz firmy. Imprezy w Krakowie, Warszawie, Poznaniu są organizowane przez przedsiębiorstwa z wielu branż, nie tylko usługowych. Z pewnością imprezy firmowe są inwestycją, która może się zwrócić – w sferze materialnej (lepsze wyniki pracowników, a przez to lepsze wyniki finansowe firmy), jak i niematerialnej (wizerunek, dobre samopoczucie pracowników).

Jak jednak zorganizować imprezę firmową, aby osiągnąć zakładane cele? Jakie wybrać miejsce?

Przyjmijmy, że dla celów studium przypadku mówimy o firmie usługowej z Krakowa, jednak podany przykład może dotyczyć każdego miasta. Kto w firmie ma być odpowiedzialny za imprezę? Jakie koszta na nią przeznaczyć? To pytana, które należy sobie postawić w pierwszym etapie planowania. Kluczowy jest oczywiście budżet – całościowy i od osoby; budżet na klub muzyczny Kraków, na dodatkowe atrakcje, jedzenie, nagrody w konkursach, prowadzenie gali przez konferansjera. Sekretarka zacznie prawdopodobnie od poszukiwania hasła “imprezy firmowe Kraków”; zobaczy listę kilkudziesięciu firm. Na co powinna zwrócić uwagę?

Doświadczeni organizatorzy imprez firmowych są w stanie zaplanować budżet, stosując wytyczne klienta (zakładane stawki, planowany przebieg imprezy). Oczywiście często wyobrażenia firmy muszą być zweryfikowane pod kątem budżetu, możliwości technicznych, założeń firmy.

dance-club-254494_640

Firmy organizujące imprezy firmowe mają zaufanych podwykonawców, np. zespoły muzyczne, firmy foto-video. Warto korzystać z ich rad i wskazówek – oszczędzając pieniądze i mając pewność wysokiej jakości usług.

Imprezy firmowe Kraków mogą być też połączone np. ze zwiedzaniem lub grą miejską – to bardzo popularna forma budowania duchu zespołowego wśród pracowników. Z jednej strony wprowadza nieco rywalizacji, z drugiej – cementuje zespół. Imprezy w Krakowie nie muszą być jednak sztampowe i nudne, oparte jedynie na spacerze wokół Rynku czy zwiedzaniu Wieliczki! Rajd off-road, a później drinki i muzyka w klubie? Gra miejska śladami naukowców lub pisarzy? Pomysłów jest mnóstwo!

Klub muzyczny Kraków – jaki wybrać? Przede wszystkim powinniśmy dowiedzieć się, ile osób mieści wybrany lokal, co oferuje w cenie, czy ma sprawdzonych podwykonawców, w jakim klimacie organizował wcześniejsze imprezy firmowe. Doświadczenie managerów miejsca jest bardzo ważne, ponieważ może zaważyć na sukcesie naszego eventu. Konieczne jest też przedyskutowanie, czy klimat imprezy będzie odpowiadał wartościom naszej firmy. Jeśli np. firma zajmuje się ekologią, importuje naturalne kosmetyki, a większość pracowników to weganie, nie ma sensu zamawiać firmowej imprezy w restauracji oferującej argentyńską wołowinę. Jeśli firma oferuje usługi lub produkty najwyższej jakości, powinno to znaleźć odbicie w oferowanych markach alkoholi. Dbałość o detale jest niezwykle ważna w organizacji imprezy firmowej.

 

źródło: http://www.baccaratclub.pl/en/o-baccarat

 

VN:F [1.9.22_1171]
Oceny:
Ocena: 6.0/10 (1 głos)
VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0 (z 0 głosów)